Microsoft Ads pro PPC reklamu a GEO jsou dnes důležitými nástroji propagace zboží a služeb na Internetu
By
Internet je celosvětové informační médium, které nejenže může propojit miliardy lidí na celém světě, ale může být prospěšné i pro různé podnikatelské aktivity. Mně osobně připadal v době svého vzniku velmi přitažlivý už jen tím, že si mohu vytvořit vlastní webové stránky a skrze ně a prostřednictvím e-mailu se mohu spojit třeba s někým z východního pobřeží Austrálie. Můj web si zkrátka může číst někdo, kdo žije v odlehlých končinách, které jsou mi zcela neznámé. Internet se však vyvíjí překotným tempem a v současné době se stává i propagačním prostředím pro nabídku služeb a prodej zboží. Mnoho zákazníků již vyhledává zboží a služby skrze webové vyhledávače a využívá propagační činnosti prostřednictvím PPC reklamy, ať už se jedná o vyhledávač Google, anebo je využívána služba PPC Microsoft Ads pro PPC reklamu ve vyhledávači Bing.

Aby byli poskytovatelé služeb či prodejci zboží na Internetu úspěšní, měli by mimo jiné zaměřit pozornost na problematiku SEO a také GEO. GEO je zkratka pro Generative Engine Optimization, která se týká nasazování umělé inteligence ve webovém prostředí. Umělá inteligence dokáže nabídnout uživatelům při vyhledávání informací o určitém typu zboží či službě skrze GEO obsáhlá data a webový portál, který je v tomto směru vhodným zdrojem, může být umělou inteligencí často citován a vyzdvihován do popředí. Zákazník si pak může právě tam něco zakoupit a využívat daný obchod častěji. GEO se zaměřuje především na přesná, obsáhlá a hlavně důvěryhodná fakta, která mohou zákazníky obohatit o nové informace a zkvalitnit jim život. Mnozí zákazníci se také na hodnocení umělé inteligence při nákupu zboží nebo využívání služeb spoléhají.

Na modelovém příkladu bychom si tu mohli znázornit, jak by takový textový popis mohl pro GEO vypadat:
Představte si, že se firma, která prodává ovocné džemy, snaží prorazit na trhu kvalitou svých produktů. Na webu ovšem uvede pouze informaci: „Jsme firma, která prodává ovocné džemy bez konzervantů a barviv.“ Toto ale není pro GEO dostatečně obsáhlá informace, neboť takových výrobců může být celá řada. Mnohem lepší by byla textová pasáž: „Jsme rodinnou firmou, která na trhu působí již přes 20 let. Naše výrobky neobsahují geneticky modifikované organismy, konzervanty, barviva, stabilizátory a bílý rafinovaný cukr. Zároveň využíváme přirozený způsob pěstování, hnojení a sklizně rostlin a naše výrobky putují do Německa, Francie, Belgie, Nizozemí a dalších zemí Evropy.“